Logo w marketingu

Logo w marketingu

Logotypy, podobnie jak cechy charakterystyczne u ludzi, pozwalają szybciej zidentyfikować markę, ale też ułatwiają jej zapamiętanie. Nazwy wielu firm bywają podobne, czasem różnią się tylko mottem lub właśnie znakiem graficznym. W niektórych przypadkach te znaki stają się bardziej znane niż sama nazwa firmy – nie dotyczy to wyłącznie przemysłu motoryzacyjnego, ale też spożywczego, elektronicznego czy każdego innego.

Przeczytaj również: Filmy korporacyjne - jak promować swoją firmę?

Dobrze zaprojektowane logo będzie oczywiście nie tylko charakterystyczne, ale powinno także albo odzwierciedlać ideę, jaka przyświeca założycielowi, albo wiązać się bezpośrednio z branżą. Dzięki temu klientowi lub odbiorcy będzie łatwiej przypasować markę do produktu czy usługi. Przy kreowaniu znaków identyfikacyjnych warto także zawsze rozważyć ich wersje uproszczoną i monochromatyczną, które nie zatracą czytelności na przykład w przypadku konieczności dużego pomniejszenia lub nadruku z ograniczoną liczbą kolorów.

Przeczytaj również: Gdzie wstawić protezy zębowe w Kołobrzegu?

Nie bez znaczenia jest też nośnik, na którym ten logotyp się znajdzie. Od lat jedną z najpopularniejszych metod promocji i również przy tym bardzo skuteczną jest oznakowanie opakowań, szczególnie tych, w które pakowane są zakupy. Torby reklamowe wpisały się na stałe w rzeczywistość, zmieniają się jedynie trendy – obecnie najpopularniejsze są torby z logo wykonane wyłącznie z materiałów biodegradowalnych albo nadających się do recyklingu. Producent toreb papierowych – DomaPak – aby trafić w potrzeby jak największej liczby przedsiębiorców, zdecydował się na szeroką gamę kolorystyczną zarówno materiału bazowego, jak i nadruku. W wersji podstawowej znajdują się torby białe i szare, ale do dyspozycji klienta jest jeszcze wiele innych ciekawych barw. Producent służy też pomocą w kwestii projektowania logo firm zamawiających u niego papierowe reklamówki.

Przeczytaj również: Producent kasetonów świetlnych